Je object delen op LinkedIn

5 handige tips voor een beter bereik op LinkedIn

LinkedIn is een belangrijk medium om een grote zakelijke groep te kunnen bereiken.
Wellicht zit tussen je netwerk wel je nieuwe koper of huurder!

Wanneer je een object direct vanuit Funda in business plaatst via de deelknop levert het ene bericht meer bereik en interactie op dan de andere.
Je hoeft natuurlijk niet alleen direct de link van Funda te delen, het object staat namelijk ook hier bij ons op de website. Bekijk hier hoe je object bij ons op de website staat.
Hoe werkt LinkedIn eigenlijk precies en wat maakt dat het ene bericht beter scoort dan het andere?

Dit hangt af van hoe LinkedIn een bericht beoordeelt en verspreidt. Om het delen van je object op LinkedIn zo succesvol mogelijk te maken delen we hier 5 aandachtspunten:

Tip 1. Overtuigingskracht

Om vertrouwen te wekken is het goed als andere mensen/connecties het verhaal of het bericht kunnen bevestigen of goedkeuren. Daarom is het belangrijk om anderen in je bericht te taggen (doormiddel van het @-teken) en om hastags (#) te gebruiken.
Met een goede hashtag zoals #kantoorruimtetiel bereik je niet alleen mensen binnen je netwerk maar ook daarbuiten. Gebruik minimaal negen relevante hastags om zoekers buiten je netwerk goed te kunnen bereiken. Zorg er voor dat er zowel brede hashtags (#duurzaamheid, #vastgoed, #bedrijfsruimte, #kantoorruimte, #kantoorhuren, etc.) en hashtags voor specifieke onderwerpen (#retailtiel, #hurenintiel, #hureninculemborg, #kantoorhureninculemborg) in de tekst staan om zoveel mogelijk mensen et bereiken.

Delen op linkedin

 

Tip 2. Houd mensen bezig met je bericht

LinkedIn maakt gebruik van een algoritme, dat voorrang geeft aan zogenoemde ‘rich content’: berichten waarvan verwacht wordt dat ze mensen aanspreken en een tijdje bezig houden. Om die reden scoren video’s (niet van YouTube, maar eigen materiaal of een link naar platforms als Vimeo) en berichten met documenten erin, zoals pdf’s en slides (foto’s) in een carrousel, vaak hoog. Je kunt hierbij dan denken aan een carrousel van foto’s die we hebben laten maken van je object of een filmpje als we die hebben laten maken. Kijk bij het opstellen van je bericht dus of je het op deze manier nog relevanter kunt maken voor de doelgroep.

Tip 3. Post het bericht wanneer de kans op interactie het grootst is

Het moment van de dag of week waarop ej het bericht post, heeft invloed op je bereik. Het is daarom belangrijk om eerst vast te stellen wanneer je doelgroep online actief is. Dat kan door te kijken op welke dagen en tijden je posts de meeste interactie krijgen, bijvoorbeeld met behulp van tools als Social Studio, OBI4wan en Coosto. Deze tools houden statistieken bij en berekenen de beste timing voor je post.

Tip 4. De eerste twee uur zijn bepalend

LinkedIn houdt niet alleen in de gaten hoeveel likes en reacties je post krijgt, maar ook hoe snel en hoe lang een lezer ernaar kijkt. Hierin zijn de eerste twee uur cruciaal: als LinkedIn de kwaliteit van je bericht goed vindt, bijvoorbeeld omdat er een video en hashtags bij zitten, en er komen binnen de eerste twee uur ook voldoende reacties op, dan zal je bericht daarna vaker getoond worden. Probeer dus niet alleen likes, maar ook commentaar uit te lokken. Neem bijvoorbeeld ergens duidelijk stelling over in, stel een vraag of zwengel een discussie aan. En reageer zelf ook weer op de reacties, dat houdt het bericht actief.

Tip 5. Zorg dat je actief bent en check je profiel

LinkedIn houdt rekening met je activiteiten. Als je vaak berichten plaatst en op posts van anderen reageert, worden je berichten anders opgepikt dan als je een meer passieve gebruiker bent. Zorg ervoor dat je berichten passen bij je profiel en maak je profiel interessant voor de mensen die je met elkaar wilt verbinden. Kan iemand die belangstelling heeft voor het bedrijfsobject dat je deelt meteen de link leggen naar persoonlijk contact? Heb je alle velden ingevuld, is je rol duidelijk? Geef geïnteresseerden via je profiel meer informatie of aanknopingspunten, bijvoorbeeld over hetzelfde onderwerp of je visie op de markt.

Samenvattend

Als je LinkedIn optimaal benut, kan het een effectief middel zijn om bedrijfsobjecten onder de aandacht te brengen. Het loont om je te verdiepen in aspecten die bijdragen aan het succes van uw posts, zoals het type bericht, de tekstlengte en het gebruik van documenten, hashtags en externe links. Het toepassen van deze tips is in elk geval een goed begin. Klik hier voor meer tips over een goede en actieve LinkedIn pagina.

LinkedIn

Terug naar het nieuwsoverzicht

Neem contact met ons op!

Wil je meer weten over de mogelijkheden bij Rozenhage Makelaardij? Of wil je een afspraak maken? Stuur ons een bericht of neem telefonisch contact met ons op.

Wij helpen je graag verder!

0344 - 67 35 67
  • Ik ga akkoord dat mijn gegevens worden verwerkt zoals in de privacyverklaring omschreven staat.

Laatste nieuws

Blijft altijd op de hoogte!

Bouw Doejenburg 144 – Maurik – 10 huur units vanaf 90 m²

26 oktober 2021

Deze mooie bedrijfsunits zijn bij ons binnenkort te huur en worden op dit moment gebouwd. De verwachting is dat het gereed is in januari 2022. Via deze pagina houden we…

Lees meer Nieuwsoverzicht

Aangesloten bij